sobota, 7 stycznia 2017

Co nowego w English Matters nr 61?

W końcu mamy nowy rok. Czekałam na 2017, bo 2016 jakoś nie chciał ze mną współpracować. Mam kilka planów na ten rok, o których jeszcze opowiem, ale na chwilę obecną chcę tylko wspomnieć o tym, że zamierzam się nauczyć kaligrafii. Wszelakie rady odnośnie liternictwa, ciekawe książki do kaligrafii lub przydatne filmiki mile widziane.

Nowy rok, a ja przychodzę do was z ubiegłorocznym wydaniem magazynu dla osób uczących się języka angielskiego czyli English Matters.
O czym możemy przeczytać w magazynie?

Fani oraz fanki Toma Hiddlestona na pewno się ucieszą, widząc artykuł o tym aktorze. Szczerze mówiąc, nigdy jakoś specjalnie się nim nie interesowałam. Dopiero jego związek z Taylor Swift przykuł moją uwagę. Niby słyszałam o filmie Thor, ale nie widziałam go. Wyczytałam jednak w magazynie, że Tom gra w O północy w Paryżu i wciela się w postać Fitzgeralda. Na zajęciach z literatury braliśmy dzieło wspomnianego autora, więc z czystej ciekawości oglądnę ten film. 

O siostrach Bronte też na pewno każdy słyszał. Wzmianki o autorkach dzieł takich jak Wichrowe Wzgórza bądź Jane Eyre bez wątpienia kiedyś obiły wam się o uszy. W magazynie można przeczytać o kobiecie, która zafascynowana życiem sióstr postanowiła napisać o nich książkę. Myślę, że nie jest to literatura, po którą bym sięgnęła, ale wywiad z tą panią czytało się przyjemnie. 

Ubiegłoroczny hit Zanim się pojawiłeś mam w planach oglądnąć. Książki nie czytałam, ale wiem, że mnóstwo osób jest nią oczarowanych. Podobnie jak samą autorką. Nie ma co się dziwić. Z tego, co wyczytałam, jej życie musi być naprawdę ciekawe. W końcu kto na 10 urodziny zamienia swój pokój w stajnie. Czytaliście jakieś inne książki tej autorki? 

Jeśli chodzi o gramatykę w tym wydaniu, to na stronie internetowej można znaleźć pliki do pobrania. Znajdziemy tam czasowniki nieregularne oraz zadania do ich przećwiczenia. Dodatkowo ćwiczenia utrwalające do artykułu o trikach gramatycznych (temat z okładki). Super rzecz, warto przeglądnąć i się sprawdzić. 

O najsławniejszych uniwersytetach na świecie Oxford oraz Cambridge także coś się znalazło. Kiedyś bardzo chciałam tam studiować, a jak nie studiować, to chociaż odwiedzić te miasta.

Życzę wam wszystkim cudownego roku! :)

70 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc nie znałam tego magazynu. Sięgnę po niego z chęcią ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj w Nowym Roku i życzę realizacji wszelkich planów :-)
    W kaligrafii nie doradzę, bo sama pisze okropnie!
    Film oglądałam, na gwiazdkę dostałam książkę, film fajny, przygotuj sobie chusteczki...myślałam, że to będzie takie sobie romansidło, ale naprawdę jest fajny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś już tam właśnie słyszałam, ale pewnie i tak się poryczę, więc chusteczki będę mieć pod ręką :D

      Usuń
  3. Super magazyny, miałem ostatnio okazję przejrzeć kilka i jestem oczarowany ilością słówek zaproponowanych przez wydawnictwo do nauki. Przydatne słownictwo, czasem wyszukane także na plus. Na pewno dobre magazyny dla osób, które chcą się zacząć uczyć języka angielskiego lub go kontynuować. Dla ludzi chłonnych ploteczek jak najbardziej miejsce się znajdzie!:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawartość super. Siostry Bronte! Jojo Moyes! Czytałam drugą część ,,Zanim się pojawiłeś", czyli ,,Kiedy odszedłeś". Na pewno jeszcze sięgnę po coś tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja liczę, że uda mi się chociaż sięgnąć po pierwszą część, bo czuję, że żyję w jaskini - wszyscy już czytali, a ja tylko jakieś fragmenty kojarzę :)

      Usuń
  5. Podoba mi się zawartość :D Ciekawy ten magazyn :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem ciekawa Twoich planów na ten rok :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę ich jest i na pewno się nimi podzielę :)

      Usuń
  7. Lubię czytać takie magazyny :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Tobie również wszystkiego pięknego w Nowym Roku!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkiego dobrego na ten nowy rok. Spełnienia wszystkich planów również życzę. A jeśli chodzi o magazyn, to interesująca rzecz.

    OdpowiedzUsuń
  10. Thank you for sharing, Dear!
    I`m following ur blog with a great pleasure via GFC
    Please join me
    Sunny Eri: beauty experience

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam tego magazynu ale pewnie niewiele bym zrozumiała.Również życzę udanego roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy artykuł posiada słowniczek, więc spokojnie każdy dałby radę :)

      Usuń
  12. Świetny magazyn :)

    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku: dużo szczęścia, sukcesów, spełnienia marzeń, satysfakcji z tego co robisz i aby Ci się układało :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten magazyn kupujesz w Empiku? Muszę chyba jednak zainwestować w English Matters, bo teraz na studiach uczymy się języka typowo pod nasz kierunek i spoko, ale czuję, jakbym się 'cofała' jeśli chodzi o taki codzienny język angielski ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten magazyn dostałam, ale z tego, co wiem, można go dostać w Empiku, no albo oczywiście przez ich stronę :)

      Usuń
  14. Pierwszy raz słyszę o tym magazynie. Ale bardzo mnie zaciekawił. Gdzie można go kupić? :) ;*

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie przeglądałam nawet tego magazynu ;)
    Zanim się pojawiłeś, aktualnie czytam, choć generalnie nie przepadam za tego typu książkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać, jak wrażenia, kiedy już skończysz :)

      Usuń
  16. Miałam okazję z nimi współpracować , świetny pomysł na naukę angielskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pierwszy raz widzę takiego typu magazyn i chętnie bym po niego sięgnęła. Co do "Zanim się pojawiłeś", przeryczałam zarówno cały film jak i książkę, ale warto :)
    Obserwuję i zapraszam do siebie, dopiero zaczynam i przyda się małe wsparcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witamy w blogosferze w takim razie :)

      Usuń
  18. ostatnio mnie kusi aby chociaż podstawy sobie przypomnieć, niby coś tam umiem, ale jednak mam braki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angielski zawsze się przydaje, więc trzymam kciuki za wytrwałość :D

      Usuń
  19. Coś dla mnie :) bo dla mnie nowym celem na ten rok jest właśnie nauka angielskiego ... od zera :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wstyd przyznać, ale mój angielski strasznie podupadł ostatnio.

    :) Czyli to co ja u siebie daję to taka reaktywacja tej tradycji Twojej.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. ciekawy magazyn ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuje za życzenia, Tobie również tego życzę! Powodzenia podczas nauki kaligrafii ja nie miałabym chyba do tego nerwów. Uwielbiam ładne pismo ale niestety bardzo brzydko pisze. :D
    przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam to samo, naprawdę, ale chcę z tym walczyć :D

      Usuń
  23. O fajnie, w tym numerze jest sporo ciekawych artykułów :) O pólnocy w Paryżu oglądałam i faktycznie kojarzę tego aktora. A co do książek i autorki Me before you, to ja należę do tego grona oczarowanych stylem pisania jak i również fabułą .

    OdpowiedzUsuń
  24. Co do "Zanim się pojawiłeś" - bardzo chętnie sięgnęłabym po tę książkę. Tyle osób ją poleca, to musi być hit.
    Swoją drogą - przypomniałaś mi o zaliczeniu z angielskiego, które się zbliża wielkimi krokami :P
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo przydatne czasopisma, do których można się odwołać podczas: udzielania korepetycji czy też jako nauczyciel prowadząc zajęcia, bardzo ułatwiają pracę. Można dawać jako teksty do czytania ze zrozumieniem, testy z nich robić czy też po prostu wokabularz przygotować do nauki praktycznych i przydatnych słówek.
    Plus ludzie zaciekawieni światem będą zachwyceni szeroką tematyką magazynów!

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie słyszałam o tym magazynie, a przynajmniej tak mi się wydaje :) Raczej nie jest dla mnie, niby tam angielski mam ogarnięty, ale wolę czytać po polsku :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami przyjemnie poczytać coś w innym języku :)

      Usuń
  27. Również nie słyszałam o tym magazynie. A co do kaligrafii to w gimnazjum się uczyłam, miałam nawet książkę na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  28. nigdy nie spotkałam się z takim magazynem, ale mój angielski mi chyba na niego nie pozwala :D

    OdpowiedzUsuń